
Pielęgniarstwo XXI wieku Vol.11, No 2(39)/2012
Spis tresci/Contents
I. PRACE ORYGINALNE
Original Papers
1. Porównanie wiedzy i opinii kobiet ciężarnych oraz kobiet po porodzie na temat porodów rodzinnych – doniesienie wstępne - 5
The Comparison of Knowledge and Opinion of Pregnant and Postpartum Women about the Family Birth - a Preliminary Report
Ewa Kempista, Joanna Gotlib
2. Proces pielęgnowania pacjenta z SM według modelu Calisty Roy - 11
Patient care process model of MS by Roy Calisty
Emilia Kłos
3. Objawy uboczne u pacjentów z nowotworem jelita grubego leczonych chemioterapeutykami - 15
Side effects of chemotherapy in colorectal cancer
Wojciech Zegarski, Aldona Świetlik, Iwona Głowacka, Dominika Kozak
4. Wpływ cyklu kształcenia studentek pielęgniarstwa na świadomość o zakażeniach przenoszonych drogą płciową - 21
Influence of education cycle on the awareness of nursing students about sexually transmitted diseases
Seweryn Haratyk, Anita Kocięba-Łaciak
5. Empatia a wypalenie zawodowe w grupie pielęgniarek. Wyzwania dla procesu kształcenia - 27
Empathy and burnout among nurses. Challenges to the education process
Anna Andruszkiewicz, Marzena Sobczak, Mariola Banaszkiewicz
6. Organizacja pracy ambulatorium w projekcie ECAP z punktu widzenia pielęgniarki - 31
Organization of the work of an outpatient clinic in the ECAP (Epidemiology of allergic disorders in Poland) project from a nurse`s point of view
Edyta Krzych-Fałta, Bożena Rojek, Bolesław Samoliński
7. Bezpieczeństwo hospitalizowanych pacjentów a zakażenia dróg moczowych - 35
The hospitalized patients’ safety and urinary tract infections
Agnieszka Maria Dziewa, Anna Ksykiewicz-Dorota
8. Motywacja do podnoszenia kwalifikacji na studiach niestacjonarnych I stopnia i ocena przygotowania pielęgniarek uzyskujących tytuł licencjata do sprawowania profesjonalnej opieki - 43
The motivation for raising the qualifications on the first-cycle extramural studies and preparation evaluation of the nurses receiving the Bachelor's Degree for the exercise of professional health care
Beata Ogórek-Tęcza, Renata Skupnik, Monika Matusiak
9. Komu może przynieść korzyść asertywność pielęgniarki? - 49
Who May benefit from nurses’ assertiveness?
Marzena Sobczak, Anna Andruszkiewicz, Mariola Banaszkiewicz
II. PRACE POGLĄDOWE
Theoretical Papers
10. Zawroty głowy jedną z przyczyn upadków u osób w starszym wieku - 53
Dizziness as one of the causes of falls in the elderly
Dominika Gębka, Kornelia Kędziora-Kornatowaka, Marta Podhorecka
11. Przedwczesne macierzyństwo - 57
Early motherhood
Agnieszka Bałanda-Bałdyga, Celina Łepecka-Klusek
12. Egzaminowanie w przebiegu kształcenia podyplomowego pielęgniarek i położnych oraz propozycja impelmentacji egzaminowania typu OSCE - 63
Examination in the course of postgraduate education of nurses and midwives and a proposal for implementation the OSCE – type examination
Katarzyna Woźniak
13. Edukacja położnych w Belgii – kształcenie na kierunku położnictwo w Katholieke Hogeschool Zuid-West-Vlaanderen (KATHO) w Kortrijk - 69
Midwifery studies in Belgium – midwifery education program at Katholieke Hogeschool Zuid-West-Vlaanderen (KATHO) in Kortrijk, Belgium
Agnieszka Bień, Grażyna Iwanowicz-Palus, Magdalena Korżyńska
14. Monitorowanie podstawowych parametrów życiowych przy użyciu Early Warning Score jako element zapewnienia bezpieczeństwa pacjentowi w trakcie hospitalizacji – przegląd literatury - 73
Monitoring vital signs using early warning scoring system as a part of patient’s safety – revive of the literature
Maria Gorzkowska
15. Zastosowanie kwasu hialuronowego w medycynie i kosmetologii - 77
Usage of hyauloronic acid in medicine and cosmetology
Monika Kowalczyk, Joanna Matuszek, Jolanta Kwiatek
16. Zastosowanie fitohormonów w medycynie i kosmetologii - 81
Phytohormones in medicine and cosmetology
Joanna Matuszek, Katarzyna Orzeł, Jolanta Kwiatek
Kalendarium
Sierpień 2022
Pon | Wto | Śro | Czw | Pią | Sob | Nie |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |